»Področje, na katerem so opozorili na nepravilnosti, je izjemno široko, te so praktično povsod, zato sam včasih rečem, da se Slovenija iz dežele pridnih spreminja v deželo porednih. Upam, da se bodo te dejavnosti usmerile v to, da se stanje izboljša.«
»Povračilni ukrepi lahko uničujoče vplivajo ne le na socialni in ekonomski status žvižgačev, temveč imajo lahko uničujoče posledice tudi za njihovo duševno in telesno zdravje. S prenosom direktive EU-ja o zaščiti prijaviteljev v naš pravni red bi jim lažje nudili ustrezno zaščito.«
»Problem sta dolgotrajnost sodnih postopkov in nerazvita sodna praksa. Večina teh ljudi, ki opozorijo na napake, se potem s podjetji poravna, kar je iz človeške plati povsem razumljivo, a tudi zaradi tega ne more priti do razvoja sodne prakse.«
»Če bo žvižgač po opozorilih na napake odpuščen, degradiran, če bo prejel nižjo plačo ali mu bo preprečeno napredovanje in podobno, bo moral delodajalec dokazati, da pri tem ne gre za povračilne ukrepe.«
»Skrb vzbuja pomanjkanje napredka pri pripravi predloga zakona za prenos direktive. Pričakujemo, da bo prenos Direktive prioriteta novega ministra ali ministrice za pravosodje in da bo to ena od ključnih tem ob zaslišanju kandidata na matičnem odboru Državnega zbora.«
»Kaj naj bi počeli, na kakšen način, kako so separatno nekatere ponudbe, ne pa vseh, ki so jih prejeli, poslali zavodu ... Pri nekaterih so sami prevzeli vlogo naročnika, kar se nam zdi nesprejemljivo.«
»Vlada je nadoknadila izhodiščno neučinkovitost sistema in poskrbeli smo za to, da smo v boju vseh držav za medicinsko opremo za naš zdravstveni sistem pridobili vse, kar je potreboval.«
»Ti rezultati ne ponujajo razlogov za zadovoljstvo, ohranjanje mesta na indeksu in ocena, kot jo Slovenija dobiva že zadnjih nekaj let, pa zagotovo ni – in ne sme biti – cilj naše družbe in države.«
»Le z uspešnim upravljanjem korupcijskih tveganj se namreč lahko dvigne zaupanje javnosti v delo javnega sektorja in posledično tudi zmanjša raven zaznave korupcije.«
»Družba, v kateri bo integriteta visoko cenjena vrednota, koruptivna ravnanja pa nesprejemljiva za najširši krog državljanov, je glavni dolgoročni cilj komisije.«
»V letu 2020 smo v Sloveniji sprejeli dva pomembna akta, novelo zakona o integriteti in preprečevanju korupcije in kodeks etike poslank in poslancev, a se zdi, da smo se s tem prehitro zadovoljili.«
»Tudi v Sloveniji ob epidemiji spremljamo tveganja pri porabi javnih sredstev, skrbijo pa tudi trendi, ki razkrajajo temelje nacionalnega sistema integritete, na primer napadi na novinarje, medijske hiše, nevladne organizacije in neodvisne nadzorne institucije.«
»Razumemo, da so v teh razmerah potrebni rigorozni ukrepi in da mnoge institucije delujejo v okrnjenih sestavah. Kljub temu pa smo mnenja, da je ukrep pretiran in predstavlja nevarno prakso pri omejevanju dostopa do informacij javnega značaja.«
»Ob poizkusih prevar pri nakupu zaščitne opreme in negotovosti, ali so bila javna sredstva oškodovana ali ne, onemogočanje preglednosti nad porabo javnih sredstev vzbuja dodatno negotovost in dvome pri državljanih.«
»Za uspešen boj s korupcijo mora biti politična volja za preprečevanje korupcije trajna. A v Sloveniji tega ne zaznavamo, saj frazi, kot sta 'boj proti korupciji' in 'ničelna stopnja tolerance do korupcije', zvenijo le v političnih govorih, udejanjijo pa se le redko.«